ΠΡΟΣ:Μέλη Περιφερειακού Συμβουλίου Ηπείρου
ΕΙΣΗΓΗΣΗ…. ΘΕΜΑ: ΔΙΟΔΙΑΕΓΝΑΤΙΑΣ ΟΔΟΥ
Σύμφωνα με τις προτάσεις της εταιρίας Εγνατία Α.Ε. που διαχειρίζεται το έργο , προβλέπεται από την Ηγουμενίτσα έως τους Κήπους Έβρου και έως ότου γίνει η εγκατάσταση Συστήματος Ηλεκτρονικών Διοδίων, να κατασκευασθούν συνολικά 7 προσωρινοί σταθμοί διοδίων. Στην Ήπειρο προβλέπονται δύο ένας στην θέση Τύρια και ένας στην περιοχή Μαλακάσι, στα διοικητικά όρια με την Περιφέρεια Θεσσαλίας.Επειδή η θέση των σταθμών θα έχει ιδιαίτερες επιπτώσεις στην τοπική κοινωνία, πρέπει να προταθεί να μην κατασκευασθεί o σταθμός διοδίων στην Τύρια, για τους παρακάτω λόγους:
α) Στα Περιφερειακά διαμερίσματα Θεσπρωτίας και Ιωαννίνων πού διέρχεται η Εγνατία οδός , δεν υφίσταται ενιαίο παράλληλο δευτερεύον δίκτυο για τον τοπικό πληθυσμό πού κινείται στον άξονα Ηγουμενίτσας –Ιωαννίνων, λόγω του ανάγλυφου του εδάφους της περιοχής. Συνεπώς οι κάτοικοι δεν θα έχουν ασφαλή εναλλακτική λύση ,καθώς ορισμένοι θα είναι υποχρεωμένοι να κινούνται από την Παλαιά Ε.Ο Ηγουμενίτσας- Ιωαννίνων πού έχει ουσιαστικά εγκαταλειφθεί, ενώ οι υπόλοιποι από το εντελώς απηρχαιωμένο και επικίνδυνο δίκτυο της σκάλας Παραμυθιάς και της περιοχής της Τύριας.
β) Τα διαφεύγοντα έσοδα από τα διόδια στην Τύρια δεν θα είναι σημαντικά, γιατί αφορούν μόνο τον τοπικό πληθυσμό, καθώς οι κύριοι χρήστες της Εγνατίας θα είναι υποχρεωμένοι να καταβάλουν τα διόδια στην περιοχή Μαλακάσι.
γ) Οι σταθμοί διοδίων είναι προσωρινοί και έχουν υψηλό κόστος διαχείρισης. Είναι επομένως αμφίβολο αν ο σταθμός της Τύριας αποσβέσει τα έξοδά του για το σύντομο χρονικό διάστημα των 17 μηνών έως την έλευση της ηλεκτρονικής χρέωσης.
Με εκτίμηση
Νικόλαος Κώτσιος
Περιφερειακός Σύμβουλος Ηπείρου